Nieuw avontuur - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Olivia

20 Januari 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na 4,5 jaar Heidelberg staan de dozen alweer klaar voor een volgend avontuur. Dit keer weer wat verder weg, naar Washington DC, Amerika.

De beslissing om naar Amerika te gaan voor het werk is pas eind oktober, begin november gevallen. Om in januari 2015 al te kunnen beginnen betekende dit voor iedereen een hele hoop stress om alles voor elkaar te krijgen. Eerst een VISA, dan een huis, een school etc etc.

Ook het afscheid moest snel worden genomen. Echt tijd om erbij stil te staan dat alles zou veranderen hadden we niet. Nu pas dringt het door dat we weer ergens anders opnieuw moeten beginnen. We proberen enthousiast te zijn maar op dit moment missen we allemaal Heidelberg eigenlijk wel heel erg.

Na aankomst op 10 januari hebben we eerst een paar dagen vrij genomen om bij te komen van de verhuizing, de reis en de jetlag. Helaas voor Andre moest hij al meteen op maandag 12 januari met zijn nieuwe baan beginnen. Die heeft dus een beetje langer nodig om bij te komen.

Op donderdag gingen de kinderen voor het eerst naar hun nieuwe school; de Washington International School. Een beetje onwennig stonden we daar. Gelukkig waren er een aantal klasgenoten ingeschakeld om de kinderen op te halen en weg te brengen naar de diverse klaslokalen. Sem zit nog tot de zomer op een andere campus. Na de zomer zit hij op dezelfde campus als Nikki en Thomas. Als ik de kinderen s'ochtends naar school breng gaat Sem met zo'n mooie gele schoolbus verder naar de lagere school campus. Hij wordt daarmee s'middags ook weer teruggebracht zodat ik maar 1 ophaaladres heb. Wel zo makkelijk.

Een beetje stil zijn ze nog wel na de eerste schooldagen. De verhalen moeten duidelijk nog loskomen. Het valt in ieder geval alvast een beetje mee. De school is duidelijk groter dan die waar we vandaan komen en dat brengt meer mogelijkheden met zich mee qua vakken, sporten, naschoolse activiteiten en uitstapjes.

Ondertussen hebben we ook bericht gekregen dat we dinsdag de sleutels krijgen van ons nieuwe huis in Washington DC. Onze spullen zitten nog steeds ergens in een container op zee dus zullen we het de eerste paar weken met gehuurde spullen moeten doen. Die komen woensdag of donderdag aan. Internet en telefoon komt vrijdag dus waarschijnlijk kunnen we vrijdag al over. Duimen maar dat alles klopt.

Bye,

• 21 Januari 2015 - 15:00

Tineke:

is dit een foto van jullie tijdelijk onderkomen of van jullie as nieuwe huis? In elk geval heel weinig trap zo te zien dus lijkt me wel zo prettig!