Award ceremony en Graduation - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Award ceremony en Graduation - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Award ceremony en Graduation

Blijf op de hoogte en volg Olivia

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat in Nederland en volgens mij op meerdere plaatsen in Europa gewoon voorbij gaat met wellicht een kleine bijeenkomst en een kopje koffie wordt in Amerika uitbundig gevierd: het beëindigen van de basisschool en het beëindigen van de 'Middle School'.

Eerst was Sem aan de beurt die nu klaar is met Grade 5, Elementary School. In vergelijking met Nederland gaat hij een jaartje eerder naar de brugklas (Middle School). Alle familie, vrienden en bekenden mochten komen naar een groots opgezette afstudeerbijeenkomst in de gymzaal. De kinderen kwamen binnen met het zingen van een lied en het uitvoeren van een soort dans. Op het podium werden ze vervolgens in het zonnetje gezet door het schoolhoofd en door verschillende leraren. Foto's van de kinderen werden getoond op een groot scherm van het moment dat ze aankwamen op school tot het moment van afstuderen. Een hoop ooh's en aah's voor de schattige kinderen toen ze aankwamen op school met ongeveer 6 jaar. Er waren wat muzikale intermezzo's waarbij alle leerlingen op een blokfluit of ander instrument enkele liedjes ten gehore brachten en alle kinderen kregen tenslotte een officieel diploma uitgereikt door het schoolhoofd. Na afloop waren er hapjes en drankjes.

Voorafgaand aan deze bijeenkomst hadden alle kinderen van Grade 5 al een basketbal wedstrijd gespeeld tegen de leraren die de kinderen uiteraard gewonnen hadden :) Een t-shirt als herinnering kregen ze mee naar huis.

Bij Thomas in Grade 8 (de laatste klas van Middle School) ging het op een vergelijkbare wijze hoewel het muzikale gedeelte slechts door enkele studenten werd uitgevoerd en niet door alle leerlingen van Grade 8. Waar we bij Sem nog met een nette broek en een overhemd weg kwamen, moesten we nu toch echt aan een overhemd en een jasje voor Thomas. Volgens Nederlandse standaards een beetje overdreven maar de Amerikanen houden wel van een beetje protocol. De meeste jongens uit zijn klas kwamen toch echt in een pak met das hun diploma in ontvangst nemen. Op de valreep toch maar een jasje gekocht voor Thomas. Ik ben bang dat Thomas bij het verlaten van High School toch echt een pak moet dragen ...

Afijn, dat zien we dan wel weer. Voorafgaand aan de diplomauitreiking van Thomas was er op de Middle School nog iets typisch Amerikaans: het uitreiken van "Awards". Ouders van kinderen die een Award kregen, werden ingefluisterd dat ze op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats moesten aantreden. Daar werden de kinderen in het zonnetje gezet door speeches van de Principal en verschillende leraren en kregen ze een Award overhandigd voor academische, sportieve en/of culturele prestaties gedurende het afgelopen schooljaar. Thomas heeft tijdens deze ceremonie maar liefst 2 Awards gekregen: eentje voor "Academic Excellence" en eentje voor "Consistency in Effort". Wij zijn maar wat trots op hem !

Gezien het voorgaande was er dit jaar niets voor Nikki. Een overgang van Grade 10 naar Grade 11 (beide High School) was voor de school niet bijzonder genoeg. Gelukkig zijn wij zelf maar wat trots op wat Nikki hier gepresteerd heeft!