Herfstsporten op de WIS - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Herfstsporten op de WIS - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Herfstsporten op de WIS

Blijf op de hoogte en volg Olivia

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het sportseizoen op onze school (WIS) is ingedeeld in drie periodes: herfst, winter en voorjaar. Je kunt je elk seizoen inschrijven voor een van de sporten die dan na school worden aangeboden. In de herfst is dit onder meer voetbal, tennis, cross country en volleybal.

Onze kinderen besloten om te gaan voetballen en tennissen voor het schoolteam. Sem en Thomas zaten in een van de 4 school voetbalteams (Boys Middle School Soccer en Boys Junior Varsity Soccer) en Nikki zat in het school tennisteam (Girls Varsity Tennis). Dit alles met niet onverdeeld succes.

Helaas waren niet alle trainingen qua dag en tijd op elkaar ingespeeld zodat er de nodige 'taxi' ritten aan vooraf gingen. Afijn, er moest worden getraind 1 à 2 keer per week en er moesten wedstrijden tegen andere teams van andere scholen gespeeld worden ook 1 à 2 keer per week. Met een wit voetbalshirt in het thuis-tenue en een rood shirt in het uit-tenue. Voor Nikki een wit shirt met een rode tennisrok. Aangezien de uitwedstrijden vaak heel ergens anders waren en er met de schoolbus heengereden werd, konden alleen de thuiswedstrijd worden bekeken. Dit werd dan ook door veel ouders, mede-leerlingen en leraren gedaan. Een heel gezellige zonnige sfeer zo naast het veld.

Nu het weer steeds slechter wordt, is het seizoen ook bijna afgelopen. Nog even en we kunnen ons inschrijven voor het winterseizoen dat bestaat uit volgens mij basketbal en zwemmen. Ook kan er met de school straks in de winter elke vrijdag worden geskied! Tja, de kinderen hebben het zwaar ...