National Arboretum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu National Arboretum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

National Arboretum

Blijf op de hoogte en volg Olivia

12 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het was een supermooie oktoberdag en we hadden een dag vrij vanwege Columbus day (een nationale feestdag die de Amerikanen gebruiken om 12 oktober 1492 te herdenken, de dag dat Columbus voet aan wal zette van het nieuwe land).
Tijd om weer eens wat van de omgeving te zien.

We bezochten dit keer het National Arboretum. Hoewel het geen bloeitijd is en hoewel de herfst nog steeds niet begonnen is hier in DC, was het toch de moeite waard om er eens een kijkje te nemen maar wellicht dat we in het voorjaar nog eens terug moeten om alles te zien bloeien.

Het National Arboretum werd in 1927 geopend en beslaat 1.8 km2. Het ligt naast de Anacostia rivier en regelmatig kun je de (overwegend bruine) rivier vanuit het park voorbij zien stromen. Het Arboretum is een van de grootste parken van Amerika en men streeft ernaar om van hieruit het hele land van planten te voorzien. Een van de belangrijkste functie is onderzoek en onderwijs. Het publieke park is onderverdeeld in verschillende sectoren zoals een Chinees en Aziatische sector, een coniferen sector, een sector met varens, magnolias, bonsai en noem maar op. Teveel om allemaal in een keer te bezoeken.

Wandelend door het park lijkt het net of je ineens in een Griekse ruine staat. Precies 22 zuilen staan in een open veld van ongeveer 8 ha met een waterpartij (Reflecting Pool) ervoor. Deze zuilen waren eens onderdeel van het Capitol. De zijn gemaakt van zandsteen en moesten plaats maken in 1958 toen er een grootscheepse renovatie plaatsvond van het Capitol. Pas in 1980 kregen ze een nieuwe bestemming in het Arboretum waar ze nu de meest gefotografeerde objecten van het park zijn. Twee zuilen hebben de verhuizing echter niet overleefd en liggen nu ergens tussen de azalea planten...

Al met al een hele prettige wandeling.

• 27 Oktober 2015 - 20:05

Pa/ma:

Leuke beschrijving. Helaas zijn de foto's niet te zien. We krijgen slechts een beeld van een halve centimeter breed.
    We weten niet hoe dat opgelost kan worden, maar in november krijgt de pc zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt.
    Gropetjes