Gasthaus Heiligenberg (6) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Gasthaus Heiligenberg (6) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Gasthaus Heiligenberg (6)

Door: Olivia, André, Nikki, Thomas & Sem

Blijf op de hoogte en volg Olivia

14 Maart 2011 | Duitsland, Heidelberg

Het skiseizoen is vol van start; oftewel het was de beurt aan Marieke en Alexander om samen met Sophie Heidelberg aan te doen op de terugweg van een skivakantie in Zwitserland.

Na enige uren filerijden kwamen ze rond etenstijd aan in gasthaus Heiligenberg waar een grote pot boeuf bourguignon op hen wachtte.

Na het uitwisselen van de geweldige aanvullingen op de Nederlandse boekenkast (waarvoor nogmaals dank) togen wij op zondagmorgen naar het centrum van Heidelberg. Daar namen wij de kabelbaan omhoog om vervolgens een rondje te lopen door het beroemde Schloss. Na een welverdiend terrasbezoek hebben we tenslotte nog een rondje door het centrum gelopen om toch even de highlights van de stad mee te nemen.

Omdat we nog niet genoeg energie verbruikt hadden, gingen de mannen vervolgens een rondje mountainbiken op de Heiligenberg en de vrouwen met kinderen een rondje 'speeltuinen'. Met een flauw zonnetje was het eigenlijk best goed toeven op het bankje in de speeltuin. We hebben in ieder geval weer goed bijgekletst!

Nadat de kinderen de volgende ochtend weer op school waren en manlief naar zijn werk, togen we met zijn vieren nog even naar de binnenstad voor een laatste kopje koffie. Helaas bleken de beste taartenwinkels nog niet open en bleef het bij een croissantje met honing. Ook lekker, maar eigenlijk kwamen we voor die joekels van taarten die ze hier serveren.

Afijn, hebben we meteen een reden gevonden waarom de familie Krekel nog eens terug moet komen naar Heidelberg!

Auf Wiedersehen.