Ons huis in DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Ons huis in DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Ons huis in DC

Blijf op de hoogte en volg Olivia

29 Januari 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vorige week kregen we de sleutel van ons huis in Washington DC zodat we van onze tijdelijke huis konden overgaan naar dit huis. Aangezien onze spullen voorlopig nog in een container op zee zitten, hebben we wat meubels gehuurd.
Heel erg makkelijk in Amerika. Je gaat naar de website, kiest wat meubels uit, zegt wanneer je ze wilt hebben en voila, ze staan voor de deur en richten je huis in. Je kunt van alles bestellen, van bedden en tafels tot stofzuigers en schilderijen. Ook complete inrichtingen voor keuken en badkamer. Ideaal.

We zitten dus nu in een vrijwel leeg huis met twee banken, een eettafel met vijf stoelen en voor iedereen een bed. De basisbenodigheden.

Aangezien we toch een televisie en stofzuiger moesten kopen vanwege andere systemen, staan die er ook. Dus helemaal kamperen valt wel mee.

Ook hebben we een huistelefoon, internet en kabel voor de tv. We kunnen dus best enige tijd bivakkeren in dit huis zonder onze spullen.

Het huis staan in een doodlopende weg dus is het vrij rustig op straat. Goed voor de kinderen om buiten te kunnen voetballen of basketballen.

We hebben afgelopen zondag een klein rondje gelopen langs de buren om kennis te maken en hebben al een aantal aardige buren ontmoet. Er wonen ook een aantal kinderen in de straat waar Thomas en Sem al mee hebben gebasketbald. Er moet ook een meisje van 15 in de buurt wonen voor Nikki maar die hebben we nog niet gezien.

Achter het huis stroomt een klein beekje. In de winter zie je dat er aan de andere kant van het water ook mensen wonen maar als alles groen is zie je die niet meer.

Alles aan het huis is nieuw voor ons. Zo moeten we erg wennen aan het verwarmingssysteem. Er staat een mega-groot apparaat op zolder die zowel de verwarming als de airconditioning regelt. Elke kamer heeft een aantal roostertjes in de muur waar de respectievelijk warme of koude lucht uitkomt. Die kunnen dan individueel open of dicht gedaan worden. Het apparaat maakt voor mij een hoop herrie. Je hoort hem elke keer aanslaan en blazen. Toch nog maar een nazoeken op internet hoe dit nu precies werkt.

Ook moeten we erg wennen aan de verschillen in meet en weegsystemen, het metrieke stelsel. De temperatuur van de oven gaat in Fahrenheit en de gewichten op eetverpakkingen in ounces en pounds. Constant ben je aan het rekenen. Het zal wel minder worden en wennen maar voor nu is het even onhandig.

Bye,

• 30 Januari 2015 - 10:14

Tineke:

wat een groot huis zo te zien en alle tussendeuren zijn eruit gehaald? En nu zien we alleen nog maar de benedenverdieping. Ik weet natuurlijk niet wanneer de foto's zijn gemaakt maar erg veel last van die aangekondigde sneeuwstorm voor het oosten van de vs hebben jullie gelukkig niet gehad denk ik. Hoop dat jullie met elkaar een goede tijd in dit huis tegemoet mogen gaan.

• 30 Januari 2015 - 19:34

Louise:

Gezellig om weer jullie verhalen te lezen. Het is veel wennen.
    Misschien is een spiekbriefje wat om in de keuken op te hangen met de meest gangbare gewichten en maten ?
    Groetjes.