WIS Bazaar - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu WIS Bazaar - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

WIS Bazaar

Blijf op de hoogte en volg Olivia

25 April 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eén keer per jaar heeft de Washington International School (WIS) een sociale activiteit voor de gehele school: de Bazaar.

In en om het schoolgebouw zijn er op een zaterdag talrijke activiteiten: een internationaal buffet, een high tea, een vlooienmarkt, een boekenmarkt, een springkussen, schminken, voetbal in grote opgeblazen ballen (geen idee hoe dit heet) verschillende standjes en talrijke andere activiteiten. Dit om extra geld in te zamelen voor de school maar ook voor de sociale gezelligheid. Met ongeveer 900 kinderen en het mooie weer werd het dan ook een grote opkomst.

Het is traditie op de WIS dat de Nederlandse (en Belgische) families op school ook iets voor de internationale gemeenschap organiseren tijdens de Bazaar. Dit gebeurt in de vorm van een poffertjeskraam. Uiteraard hadden ze hiervoor vrijwilligers nodig en uiteraard waren wij daarbij. Reuze gezellig. Poffertjes is niet typisch iets wat de meeste mensen (niet-Nederlanders) kennen, dus enige uitleg af en toe was wel nodig. Onze Belgische collega's hadden wafels en aardbeien met chocola.

Helaas hadden ze ons vlakbij de Franse crêpe-stand gezet dus we hadden de nodige concurrentie. Dit maakten wij ruimschoots goed door gezellig Hollandse muziek te draaien en de kraam uit te dossen met de Nederlandse en Belgische kleuren compleet met tulpen en klompen.

Het was zo gezellig dat we zeker volgend jaar weer gaan helpen !