Thomas 14 jaar ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Thomas 14 jaar ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Thomas 14 jaar !

Blijf op de hoogte en volg Olivia

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Geweldig om dit jaar jarig te zijn op 25 mei in Amerika; het is namelijk een vrije dag. De laatste maandag in mei is traditiegetrouw Memorial Day, een dag waarop gesneuvelde Amerikaanse militairen worden herdacht.

Traditioneel vindt de nationale herdenking plaats op Arlington National Cemetery nabij Washington DC. Ook is het de gewoonte om de vlag halfstok te hangen vanaf zonsopkomst tot 12 uur in de middag. Veel Amerikanen bezoeken op deze dag één van de Nationale Begraafplaatsen waar oorlogsdoden liggen. Ook worden de graven vaak van een klein Amerikaans vlaggetje voorzien.

Memorial Day wordt ook wel gezien als het onofficiële begin van het zomerseizoen en er worden vaak sportieve evenementen georganiseerd rondom Memorial Day, zoals de jaarlijkse Indianapolis 500 autorace.

Maar voor ons was geen sprake van dit alles, wij vierden gewoon Thomas' 14e verjaardag thuis met vrolijke versierde vlaggen en ballonnen.

Het is traditie bij ons in huis dat degene die jarig is, mag kiezen wat hij of zij wil eten en de hele familie eet dan verplicht mee, hoe raar de combinaties ook mogen zijn. In het begin toen de kinderen kleiner waren, hadden we regelmatig pannenkoeken met friet en gehaktballen of kale spaghetti (zonder saus) met friet en appelmoes. Gelukkig worden ze ouder en worden ook de menu keuzes iets beter. Thomas koos dit jaar voor pannenkoeken bij het ontbijt en als diner biefstuk met risotto en omgekeerde appeltaart (tarte tatin) met vanille ijs toe. Geen verkeerde keuze. Gedurende de vrije dag wilde hij graag waterfietsen met zijn allen bij het Tidal Basin.

Als een echte Amerikaanse jongen heeft hij voor zijn verjaardag een basketbal paal gekregen die momenteel voor het huis op de oprit staat. Er wordt dus regelmatig even een balletje voor de deur gegooid.

Van harte gefeliciteerd Thomas !