National Zoo - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu National Zoo - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

National Zoo

Blijf op de hoogte en volg Olivia

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Veel dingen zijn hier in Washington DC behoorlijk prijzig. Een toegangskaartje voor de National Zoo gelukkig niet; dat is namelijk gratis.

Dus toen ik mocht kiezen wat we gingen doen op moederdag, koos ik voor de dierentuin. Krijg de familie anders niet meer echt mee naar een Zoo. Ben de enige die het leuk vind...

Afijn, heel erg groot is hij niet, die dierentuin, maar het ligt wel heel erg mooi in een park op een heuvel. Geweldig om op een zondagmiddag gewoon doorheen te struinen.

Hoewel de dierentuin zo'n 300 verschillende diersoorten herbergt, zijn de publiekstrekkers toch wel een stel Giant Panda's, met name degene die in de dierentuin zelf zijn geboren. De panda's Mei Xiang (vrouwtje) en Tian Tian (mannetje) zijn door China aan de dierentuin uitgeleend en moeten aldaar voor heel wat nageslacht zorgen. Dat is al een paar keer met succes gelukt. Mei Xiang is momenteel weer zwanger.

Voor mij zijn de vier Aziatische olifanten het hoogtepunt. Altijd leuk om die beesten bezig te zien. Het olifantenverblijf is behoorlijk groot en onlangs helemaal opgeknapt.

Ga zeker vaker gewoon wandelen door het park !