Gasthaus Heiligenberg (5) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu Gasthaus Heiligenberg (5) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Olivia Lanning-van Noort - WaarBenJij.nu

Gasthaus Heiligenberg (5)

Door: Olivia, André, Nikki, Thomas & Sem

Blijf op de hoogte en volg Olivia

19 Februari 2011 | Duitsland, Heidelberg

Het heeft zijn voordelen om halverwege Nederland en de meeste skipistes te wonen. Zo komt er nog eens iemand langs ...

Zo ook de familie Drijver die wij nog kennen uit Noorwegen. Op de heenweg naar hun skivakantie in Zwitserland maakten ze een korte tussenstop in Heidelberg.

Na een kopje thee met een hele doos Nederlandse hebbedingetjes (waarvoor nogmals onze dank!) hebben we een snelle wandeling gemaakt naar de Philosophenweg. Vanaf deze weg heb je namelijk een prachtig uitzicht over de Neckar, het Schloss, de Alte Brücke en het oude gedeelte van Heidelberg. Oftewel een uitstekende blik op Heidelberg in ongeveer 2 km.

Daarna toch nog even een snelle tocht naar de binnenstad gemaakt. Een rondje om de kerk gelopen, de Alte Brücke opgelopen en geëindigd in - vooralsnog - de leukste biergarten van Heidelberg: het Vetter Brauhaus.

De volgende ochtend zijn we nog snel de Heiligenberg op gereden voordat Wies en Dirk hun tocht naar Zwitserland voort moesten zetten. Maar niet nadat ze beloofd hadden nog eens terug te komen voor een meer uitgebreide Heidelberg-tour!

Auf Wiedersehen.